Algemene Voorwaarden
Toepasselijkheid
en voorwaarden:
- Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op
alle aanbiedingen van Padali alsmede op alle met Padali aangegane
overeenkomsten.
- Wij leveren enkel in België en Nederland. Als je een leveringsadres
in een ander land opgeeft, zullen we uw dienen bestelling weigeren.
- Om een bestelling te kunnen plaatsen, moet je
minstens 18 jaar oud zijn. Als je geen 18 bent, vragen we je om de bestelling
door je ouders of wettelijke voogd te laten plaatsen. Als we merken dat
en bestelling geplaatst is door een minderjarige, kunnen we deze bestelling
weigeren.
- Het plaatsen van een bestelling op de website geldt
als uitdrukkelijke aanvaarding van onze algemene verkoopsvoorwaarden die steeds
beschikbaar zijn via de website.
- Als naast deze algemene voorwaarden ook bijkomede
bijzondere voorwaarden van toepassing zijn, geldt bovenstaande ook voor die
bijzondere voorwaarden. Als onze algemene voorwaarden strijdig zouden zijn met
die bijzondere voorwaarden kan jij als consument altijd de meest voordelige
tekst in jouw voordeel inroepen.
- Als een aanbod slechts een beperkte geldigheidsduur
heeft of onderworpen is aan bepaalde voorwaarden, vermelden we dit
uitdrukkelijk in ons aanbod.
ARTIKEL 1. ONS AANBOD EN JOUW BESTELLING
- We beschrijven altijd zo volledig en nauwkeurig
mogelijk wat we je verkopen en hoe het bestelproces zal verlopen. De
beschrijving is in elk geval voldoende gedetailleerd om je een goede
beoordeling te laten maken. Als we gebruik maken van afbeeldingen, zijn deze
een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden goederen en/of diensten.
Vergissen is echter menselijk en als we ons overduidelijk vergist hebben, zijn
we niet verplicht om je alsnog te leveren.
- Je bestelling is compleet en de overeenkomst tussen
ons is definitief zodra we je bestelling bevestigen per mail ,zodra we voor je betalingstransactie met
krediet- of debetkaarten de goedkeuring door de uitgever van de kaart ontvangen
hebben. We aanvaarden overschrijving, betaling bij afhaling en Bancontact. Indien de uitgever van je kaart weigert om in te
stemmen met je betaling aan ons, kunnen wij niet verantwoordelijk worden
gesteld voor vertragingen bij de levering en/of niet-levering van uw
bestelling. Bestellingen zonder geldige betaling op naam van de geregistreerde
kaarthouder worden niet aanvaard of verwerkt.
- Om een product aan te kopen, voeg je het product
toe aan je winkelwagen. Wanneer je jouw bestelling wilt plaatsen klik je op de
knop "winkelwagen". Je dient hier aan te vinken dat je akkoord gaat met de
algemene voorwaarden van Padali. Nadien klik je op
de knop "Afrekenen" en geef je je contactgegevens en verzendadres in.
Vervolgens kies je je wijze van levering: opsturen naar een bepaald adres,
bpost pakjesautomaat, bpost postpunt of DHL of.... Je selecteert de door jou gewenste betaalmethode
en bevestigt of wijzigt je facturatie-adres. Wanneer je klikt op "bestelling voltooien" word je
bestelling geplaatst en kan je overgaan tot betalen, en is je bestelling
definitief.
ARTIKEL 2. HERROEPINGSRECHT
- Als je goederen bij ons koopt, heb je gedurende 14
dagen vanaf de levering of het sluiten van de overeenkomst het recht om te
beslissen dat je de goederen niet wil houden. Je kan je bestelling dan zonder
betaling van een boete en zonder opgave van reden terugsturen (de kosten
hiervoor betaal je zelf). Binnen de 14 dagen nadat we je bestelling
teruggekregen hebben of je hebt aangegeven dat je wil afzien van de
overeenkomst, betalen we je de volledige aankoopprijs ervan terug met hetzelfde
betaalmiddel waarmee je hebt betaald indien mogelijk of via overschrijving.
- De directe kosten van het terugzenden van de
goederen komen dus voor jouw rekening. Wij zullen aangeven wat hiervan de
kostprijs is of een raming maken, indien dit niet redelijkerwijze op voorhand
kan worden berekend.
- Wij wachten met terugbetaling tot wij de goederen
hebben teruggekregen.
- Tijdens de eerste 14 dagen na de levering verwachten
we dat je zorgvuldig omgaat met de bestelling en de verpakking. Als je de
goederen nog wil kunnen terugsturen zoals hierboven omschreven, mag je ze enkel
in die mate uitpakken of gebruiken als nodig is om te kunnen beoordelen of je
het goed wenst te behouden. Teruggestuurde goederen mogen uitgepakt zijn, maar
mogen niet gebruikt zijn. Als je de goederen terugstuurt, moet dit gebeuren samen met de originele verpakking,
met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking en rekening
houdende met onze instructies hieronder.
- Je kan je bestelling retourneren via de post of een
koerier naar padali, groot overlaar... te 3300 Tienen
- Om je herroepingsrecht correct uit te oefenen,
gelieve een e-mail te sturen naar info@padali.be waarin je aangeeft dat je jouw bestelling wenst
te herroepen en retour zult sturen. Wij zullen je per e-mail een
ontvangstbevestiging van jouw herroeping sturen.
ARTIKEL 3. DE PRIJS
- Tijdens de periode die we in ons aanbod vermelden,
wijzigen onze prijzen niet, behoudens prijswijzigingen als gevolg van
veranderingen in BTW-tarieven.
- Onze prijzen zijn
inclusief alle belastingen, BTW en taksen. Je komt dus nooit voor verrassingen
te staan. We kunnen wel beslissen om bovenop de aankoopprijs ook de
verzendkosten aan te rekenen. In dat geval melden we dat altijd voordat je je
aankoop definitief plaatst. Bij
bestellingen vanaf €150 is de verzending gratis.
ARTIKEL 4. BETALING
- Wij kunnen enkel betaling via de betaalmodules op
onze website aanvaarden en via overschrijving. Bij overschrijving verzenden we
je bestelling pas nadat we je betaling hebben ontvangen en dit dient binnen de
3 werkdagen na het plaatsen van je bestelling te gebeuren of je bestelling zal
automatisch geannuleerd worden.
- Om een veilige online betaling en de veiligheid van
je persoonsgegevens te waarborgen, worden de transactiegegevens versleuteld met
SSL technologie over internet verstuurd. Om met SSL te betalen heb je geen
speciale software nodig. Je herkent een veilige SSL-verbinding aan het "slotje"
in de onderste statusbalk van je browser.
ARTIKEL 5. CONFORMITEIT EN GARANTIE
- Wij garanderen dat onze goederen conform zijn aan
je bestelling en voldoen aan de normale verwachtingen die je ervan mag hebben
rekening houdende met de specificaties van het product. Wij garanderen je
natuurlijk ook dat onze goederen voldoen aan alle op het ogenblik van je
bestelling bestaande wetten.
- Bovendien hanteren wij wat betreft het leveren van
goederen de wettelijke minimumgarantietermijn van twee jaar indien het goed
niet conform is aan de geplaatste bestelling. Dit betekent dat bij gebreken of
defecten aan het goed tot twee jaar na de levering dit goed kosteloos wordt
hersteld, dan wel vervangen.
- Voor zover dit mogelijk en redelijk is, hebt u de keuze
tussen herstelling of vervanging. Enkel ingeval de herstelling of de vervanging
buitensporig of onmogelijk is of niet binnen een redelijke termijn kan worden
uitgevoerd, heeft u het recht om een prijsverlaging of de ontbinding van de
verkoopsovereenkomst te eisen.
- Indien het defect of gebrek zich manifesteert
binnen de 6 maanden na de levering wordt dit geacht reeds te hebben bestaan
voor de levering, tenzij wij het tegendeel kunnen bewijzen. Na 6 maanden zal u
zelf moeten bewijzen dat het gebrek reeds bij de levering aanwezig was aan de hand van minimum foto materiaal.
ARTIKEL 6. LEVERING EN UITVOERING
- Alle goederen en diensten worden geleverd op het
door jou bij je bestelling aangegeven adres.
- Wanneer een artikel in stock is wordt het aangeboden
op uw leveringsadres binnen 1 à 4 werkdagen. Wanneer een artikel niet in
webshop stock is, wordt de levertermijn via e-mail doorgegeven binnen de 1 a 2 werkdagen
- Als wij niet tijdig kunnen leveren, verwittigen wij
je altijd voor het verstrijken van de voorziene leveringstermijn. Als wij dat
niet doen, kan je kosteloos afzien van je bestelling. In dat geval betalen wij
je uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding terug.
- Onze verzendingen gebeuren steeds op ons risico. Je
hoeft je dus geen zorgen te maken om goederen die verloren gaan in de post. Als
je ons echter goederen terugzendt binnen de 14 dagen na aankoop omdat je ze
liever niet wil houden, ben jij verantwoordelijk voor het transport.
- Indien de door ons geleverde goederen tijdens het
transport werden beschadigd, niet overeenstemmen met de artikelen die op de
leveringsbon vermeld staan of niet overeenkomen met de artikelen die je had
besteld, moet je dit zo snel mogelijk en zeker binnen de 3 dagen melden en de
artikelen naar ons terug sturen binnen de 14 kalenderdagen na ontvangst.
- We kunnen niet verantwoordelijk worden gesteld voor
enige gevolgschade wegens laattijdige levering of niet-levering door de
transporteur die de onderneming heeft aangesteld. Onze aansprakelijkheid blijft
in dergelijke gevallen beperkt tot de waarde van de artikelen waarvan wordt
aangetoond dat ze niet door de klant werden ontvangen.
ARTIKEL 7. DUUR
- De Consument kan een overeenkomst die voor
onbepaalde duur is aangegaan te allen tijde opzeggen met inachtneming van
daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één
maand.
- Een overeenkomst die voor bepaalde duur is
aangegaan heeft een looptijd van maximaal twee jaar.
- Indien in een goederenovereenkomst van bepaalde
duur is overeengekomen dat bij stilzwijgen van de Consument de Overeenkomst op
afstand zal worden verlengd, zal de overeenkomst worden voortgezet als een
overeenkomst voor onbepaalde duur en zal de opzegtermijn na voortzetting van de
overeenkomst maximaal één maand bedragen.
- Wanneer een dienstenovereenkomst van bepaalde duur
afgesloten tussen de Onderneming en de Consument een beding tot stilzwijgende
verlenging bevat, wordt dit beding geplaatst in vetgedrukte letters en in een
kader los van de tekst, op de voorzijde van de eerste bladzijde.
- Dit beding vermeldt de gevolgen van de
stilzwijgende verlenging waaronder de bepaling van de hiernavolgende paragraaf
m.b.t. de opzegging, evenals de uiterste datum waarop de Consument zich kan
verzetten tegen de stilzwijgende verlenging van de overeenkomst en de wijze
waarop hij kennis geeft van dit verzet. De Consument kan, na de stilzwijgende
verlenging van een dienstenovereenkomst van bepaalde duur, op elk ogenblik
zonder vergoeding de overeenkomst opzeggen met inachtneming van de
opzeggingstermijn van maximaal twee maanden.
ARTIKEL 8. OVERMACHT
- In geval van overmacht zijn wij niet gehouden onze
verplichtingen na te komen. In dat geval kunnen wij ofwel onze verplichtingen
opschorten voor de duur van de overmacht, ofwel de overeenkomst definitief
ontbinden.
- Overmacht is elke omstandigheid buiten onze wil en
controle die de nakoming van onze verplichtingen geheel of gedeeltelijk
verhindert. Hieronder begrijpen wij onder meer, stakingen, brand,
bedrijfsstoringen, energiestoringen, storingen in een
(telecommunicatie-)netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen
en/of het op enig moment niet beschikbaar zijn van onze website, niet of
niet-tijdige levering van toeleveranciers of andere ingeschakelde derden, ..
- Onze website, logo's, teksten, foto's, namen en in
het algemeen al onze communicatie zijn beschermd door intellectuele
eigendomsrechten die hetzij bij ons, hetzij bij onze toeleveranciers of andere
rechthebbenden liggen.
ARTIKEL 9. INTELLECTUEEL EIGENDOM
- Het is verboden gebruik te maken van en/of
wijzigingen aan te brengen in de intellectuele eigendomsrechten zoals
beschreven in dit artikel. Zo mag je bijvoorbeeld tekeningen, foto's namen,
teksten, logo's kleurencombinatie, etcetera niet kopiëren of reproduceren
zonder onze voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming.
- We hopen natuurlijk steeds dat al onze klanten 100%
tevreden zijn. Als je toch klachten zou hebben over onze diensten, kan je ons
contacteren via info@padali.be. We doen er alles
aan om je klacht binnen de 7 werkdagen te
behandelen.
ARTIKEL 10. KLACHTENREGELING EN GESCHILLEN
- We hopen natuurlijk steeds dat al onze klanten 100%
tevreden zijn. Als je toch klachten zou hebben over onze diensten, kan je ons
contacteren via info@padali.be. We doen er
alles aan om je klacht binnen de 7 werkdagen
te behandelen.
- Op alle overeenkomsten die we afsluiten met onze
klanten, ongeacht hun woonplaats, is uitsluitend het Belgische recht van
toepassing en bij geschillen zijn enkel de bevoegde Belgische rechtbanken
bevoegd. Indien om redenen van internationaal recht toch een ander recht van
toepassing is, zal bij de interpretatie van huidige algemene voorwaarden in de
eerste plaats teruggegrepen worden naar de Belgische Wet Marktpraktijken en
Consumentenbescherming.
- Bij buitengerechtelijke regeling van het geschil is
de Consumentenombudsdienst van de FOD Economie bevoegd om elke aanvraag tot
buitengerechtelijke regeling van consumentengeschillen te ontvangen. Deze zal
op haar beurt de aanvraag ofwel zelf behandelen ofwel doorsturen naar een
gekwalificeerde entiteit. U kan de Consumentenombudsdienst bereiken via deze
link: https://www.consumentenombudsdienst.be//nl
- Bij geschillen met een grensoverschrijdend karakter
kan u bovendien beroep doen op het Online Dispute Resolution platform van de
Europese Unie via deze link: https://ec.europa.eu/odr